opowiadamy o technologii

Narzędzia AI, które przydają się do prowadzenia biznesu


narzędzia ai

Przyzwyczailiśmy się, że w świecie IT kolejne trendy pojawiają się i znikają niczym błyskawica. Samo określenie buzzword, używane w kontekście modnych tendencji, brzmi, a nawet wygląda, jak coś z natury tymczasowego. Kojarzy się z bzyczeniem komara, które choć przez moment głośne i natrętne, ostatecznie przemija z nadejściem poranka. Czy ze sztuczną inteligencją będzie tak samo?

Wszystko wskazuje na to, że nie tym razem! AI podbija branże z prędkością pioruna, ale nie przemija, jak typowy buzzword. Przeciwnie — staje się integralną częścią strategii nowoczesnych przedsiębiorstw. Wykorzystywana do zwiększania efektywności operacyjnej i dostarczania niesamowitych możliwości analizy danych, sztuczna inteligencja otwiera przed biznesem wrota nieograniczonego potencjału.

Dzięki narzędziom AI, które przedstawimy w tym artykule, przedsiębiorcy mogą wspiąć się na wyżyny swoich działań i osiągnąć konkurencyjną przewagę, która przynosi realne korzyści.

Oto dziewięć narzędzi AI, które są dzisiaj nieodłącznym elementem każdego nowoczesnego biznesu.

1. ChatGPT

Po pierwsze ChatGPT. Od niego wszystko się zaczęło. Może nie sama rewolucja AI, ale z pewnością ostatni, obserwowany dziś etap. Gdy w listopadzie 2022 doszło do premiery tego narzędzia, ludzie zwariowali na punkcie możliwości generatywnej sztucznej inteligencji. Zachwyciły nas naprędce i na naszych oczach przygotowywane odpowiedzi.

Z ChataGPT bardzo szybko zaczęliśmy korzystać jak z wyszukiwarki. Zastosowaliśmy go też do bardziej kreatywnych zadań. Jedną z popularniejszych ról, w które wciela się dziś ChatGPT jest rola copywritera. Narzędzie wspiera wytwarzanie treści na strony internetowe, social media czy do materiałów drukowanych. Zespoły marketingowe stosują go do kampanii lead nurturingowych. Sprzedaż – w celu przyspieszenia kontaktu mailowego z klientem. ChatGPT doskonale radzi sobie także z porządkowaniem danych, przygotowywaniem zestawień i raportów dla managementu. Wielu polega na jego zdolności tłumaczenia treści na języki obce czy podsumowywania dłuższych analiz w punktach.

2. Jasper AI

Jasper AI to (obok ChatGPT) drugie popularne narzędzie wspierające content marketing i copywriting. Służy jako asystent podczas pisania krótszych, użytkowych treści biznesowych. Proponuje szablony dopasowane do ich przeznaczenia, kanału dystrybucji oraz wskazanej przez Ciebie persony marketingowej.

Pomaga w przygotowywaniu broszur ofertowych, artykułów blogowych, maili, newsletterów, postów czy reklam social media. Jego przewaga nad ChatGPT polega na węższym zakresie specjalizacji. Jasper AI o wiele lepiej radzi sobie z wcielaniem się w archetyp Twojej marki. Trafniej imituje język wypowiedzi charakterystyczny dla Twojego biznesu. A to dlatego, że cały czas uczy się nowych rzeczy na temat Twojego stylu pisania. Możesz go traktować jako dodatkowego członka zespołu marketingu, który pomaga uporządkować i przyspieszyć realizowane zadania.

3. Beautiful.ai

Trzecie narzędzie AI dla biznesu naszej liście to Beautiful.ai. Służy ono do budowania profesjonalnych, angażujących prezentacji multimedialnych. Jeżeli zależy Ci na uatrakcyjnieniu spotkań z klientami – sztuczna inteligencja, może wspierać wysiłki także na takim polu.

Beautiful.ai pomoże z projektem, estetyką i czytelnością przygotowywanego pokazu slajdów. Przewagą narzędzia nad popularnym korporacyjnym programem jest zdolność do automatyzacji wielu aspektów pracy nad prezentacją. Narzędzie dysponuje bogatym pakietem szablonów, które da się dostosować do indywidualnych potrzeb, np. kolorystyki Twojego brandu czy przeznaczenia prezentacji. Dodatkowo pomaga unikać typowych błędów związanych z nadmiarem tekstu na slajdzie, nieprzyjaznym dla oka kontrastem kolorów czy niekonsekwentnym stylem graficznym obrazów.

4. Grammarly

narzedzia ai grammarly

Grammarly to narzędzie, które wspiera copywriterów w wytwarzaniu poprawnych językowo komunikatów. Zainstaluj je jako wtyczkę do Twojej przeglądarki, a narzędzie uruchomi się automatycznie w każdym rozpoznanym polu tekstowym. Dzięki temu unikniesz literówek, błędów stylistycznych, interpunkcyjnych i ortograficznych w swoich treściach.

Mechanizmy sztucznej inteligencji, jeszcze bardziej uprzyjemniają User Experience tej popularnej wśród internetowych twórców aplikacji. Grammarly wykorzystuję technologię AI do analizy i poprawy tekstu, wskazywania błędów do zmiany, a nawet detekcji plagiatów.

5. Midjourney

Midjourney to funkcjonalne narzędzie do generowania grafik. Umożliwia tworzenie kreatywnych, jedynych w swoim rodzaju, przykuwających uwagę obrazów. W biznesie przydaje się w szczególności zespołom marketingu, które dzięki niej mogą jeszcze sprawniej testować wizualną stronę zaplanowanych kampanii.

Obsługa narzędzia odbywa się w ramach platformy Discord i przypomina rozmowę z innym jej użytkownikiem. Midjourney opracowuje ilustracje na podstawie krótkiego opisu oczekiwanych efektów (prompt). Im dokładniej przedstawisz swoje wymagania, tym większe prawdopodobieństwo, że AI zrozumie Twoją intencję i dostarczy pożądany efekt. W tym celu warto rozwijać umiejętność nazywaną prompt engeneering. Kiedy nauczysz się komunikować ze sztuczną inteligencją, zamierzone efekty uzyskasz niemal natychmiastowo. Zamiast wielu godzin pracy grafika komputerowego, wystarczy wtedy kilka chwil na pracę sztucznej inteligencji. Wyniki zaproponowane przez Midjourney bywają tak kreatywne i szczegółowe, że aż nieprawdopodobne. Najlepiej samemu to przetestować.

6. AIPRM

AIPRM to narzędzie, które ułatwia początkującym adeptom prompt engineeringu skuteczne komunikowanie się ze sztuczną inteligencją. Prompty, którymi zasilono AIPRM to efekt doświadczeń społeczności do publicznego wykorzystania. Narzędzie porządkuje je według kategorii.  Znajdziesz tu zapytania, które możesz wykorzystać zarówno w ChatGPT, jak i w innych narzędziach opartych na sztucznej inteligencji.

7. NEURONwriter

NEURONwriter to narzędzie do tworzenia wysoce zoptymalizowanej treści z pomocą AI. Umożliwia generowanie oryginalnych tekstów, które wpisują się w założenia algorytmów popularnych wyszukiwarek internetowych. Narzędzie podpowiada frazy i wyrażenia, które warto zastosować, aby poprawić pozycjonowanie artykułu w Google. NEURONwriter wspiera copywriting tytułów, nagłówków oraz opisów meta, które zgadzają się z ogólnymi zasadami SEO. Bada gotowy tekst i wskazuje możliwe miejsce na liście wyszukań Google, na którym znajdzie się artykuł. Dzięki niemu Twoje treści mają szansę trafić do możliwie najszerszego grona odbiorców.

8. Adobe Podcast

Adobe Podcast to narzędzie do usuwania szumów z nagrań głosowych. Przyda się przedsiębiorcom, którzy inwestują w content audio oraz video i w ten sposób promują swoje produkty czy usługi. Dzięki Adobe Podcast amatorskie pliki audio zyskują jakość porównywalną z tymi rejestrowanymi w profesjonalnym studiu. Sztuczna inteligencja pozwala na osiągnięcie czystego i wyraźnego dźwięku, wycina odgłosy z tła, podbija głos, eliminuje echo, zakłócenia oraz wybuchowe zgłoski.

9. Sonix.ai

Sonix.ai pomaga zamienić mowę na tekst w ponad 38 językach. Narzędzie jest dostępne w przeglądarce i umożliwia odtwarzanie, edytowanie i udostępnianie transkrypcji na dowolnym urządzeniu. Idealnie nadaje się do wytwarzania notatek ze spotkań czy edycji i postprodukcji marketingowych materiałów video.

<codeSummary>

W artykule przedstawiliśmy dziewięć przykładowych narzędzi AI dla biznesu. Znajdują one zastosowanie zarówno w działach sprzedaży, marketingu, obsługi klienta czy w pracy samego zarządu. Sposób i skala ich wykorzystania to kwestia indywidualnych potrzeb oraz kreatywności Twojego zespołu. Nie ulega wątpliwości, że aby nadążyć za szybko zmieniającą się sytuacją gospodarczą oraz uprzedzić działania konkurencji – warto już teraz je rozpoznać i wdrożyć do codziennego zastosowania.

Pamiętaj! AI nie zastąpi pracy, którą w rozwój biznesu wkładają Twoi pracownicy, ale ma szansę znacząco przyspieszyć i zoptymalizować ich wysiłki. Jeśli zależy Ci na efektywności podejmowanych działań, tego konkretnego trendu nie możesz już zignorować.

Interesuje Cię wdrożenie sztucznej inteligencji w Twojej firmie? Napisz do nas na adres kontakt@codestory.pl