opowiadamy o technologii

CRM, jakiego nie znacie. Nowy Open Source CRM, który dodaje smaku relacjom z klientami


crm system open source spicecrm

Rynek systemów CRM w Polsce jest bardzo rozwinięty. Jeśli poszukujesz narzędzia do swojej firmy, możesz mieć kłopot z odsianiem najlepszych propozycji. Niektóre produkty powracają w trakcie researchu jak bumerang. O innych informacji jest zdecydowanie mniej.

W dzisiejszym artykule nie powtarzamy sztampowych nazw. Pora na powiew świeżości. Coś, o czym prawdopodobnie jeszcze nie wiesz, że jest już dostępne na polskim rynku.

Poznaj narzędzie, z którego korzystają m.in.: Bricoman czy Wisła Kraków. Oto system CRM Open Source, który doda smaku Twoim relacjom z klientami. Czytaj dalej o aplikacji SpiceCRM.

Historia powstania systemu SpiceCRM

System, którego historię chcemy dziś opowiedzieć, wypełnił na rynku lukę powstałą po zawieszeniu SugarCRM Community Edition. Twórcy SpiceCRM to zespół specjalistów niegdyś zaangażowanych w rozwój tej kultowej aplikacji.

W 2017 roku podjęli się oni kontynuacji porzuconej przez SugarCRM misji. Od czasu rozwiązania projektu SugarCRM CE, oferują produkt, który — podobnie jak aplikację prekursora — można pobrać z Internetu bez jakichkolwiek opłat licencyjnych. Tym samym, podtrzymują szlachetną filozofię swobodnego dostępu do kodu źródłowego (Open Source Code) profesjonalnych systemów CRM.

Dla zwolenników podejścia Software as a Service, ich produkt jest też dostępny w wersji płatnej. Oprócz usługi hostingu oferowane są wówczas: wsparcie techniczne producenta oraz zaawansowane funkcje dodatkowe, wykraczające poza standard aplikacji CRM.

System CRM, technologia na której można polegać

SpiceCRM to kontynuator założeń przyświecających wygaszonemu już projektowi SugarCRM CE. Logika nowego systemu bazuje na sprawdzonym porządku modułów oraz połączeń relacyjnych. W oprogramowaniu odtworzono architekturę opartą na procesie Customer Journey, czyli punktach styku klienta z dostawcą w procesie zakupowo-sprzedażowym.

To co, odróżnia SpiceCRM od swojego poprzednika – to przede wszystkim nowoczesna technologia zapisu kodu (Angular JS) oraz innowacyjny User Interface, zbudowany w zgodzie z wytycznymi uznanego Lightning Design System.

system crm spicecrm technologia sugarcrm angular lightning design system

Jakie funkcje oferuje SpiceCRM?

SpiceCRM oferuje pełną automatyzację procesów sprzedaży, marketingu i obsługi klienta. Niedawno wzbogacono go także o funkcjonalność przydatną w zespołach HR.

Możliwości takie jak zarządzanie kontaktami, kampaniami marketingowymi, dokumentami i zgłoszeniami, a także generowanie raportów są dostępne w standardzie systemu. SpiceCRM może być również zintegrowany z popularnymi aplikacjami, takimi jak Outlook czy Google Maps, co ułatwia korzystanie z narzędzi, które i tak są już powszechnie używane w firmach.

Wizualizacja Customer Journey

system crm spicecrm customer journey

SpiceCRM bazuje na dobrych wzorcach, ale sięga także po nowoczesne rozwiązania. Osobom zarządzającym sprzedażą, z pewnością spodoba się wizualizacja Customer Journey, na wskroś całego systemu. Bez względu na to, czy przeglądasz rekord szansy sprzedażowej, namiaru czy kontrahenta – otrzymujesz kontekstową informację na temat zaawansowania biznesowej relacji. Przyda się to zanim wykonasz telefon lub napiszesz maila. Szybki rzut oka wystarczy, by ocenić, do czego warto nawiązać w komunikacji wychodzącej.

Prognozowanie sprzedaży

SpiceCRM przydaje się także menadżerom i team liderom, odpowiedzialnym za wyniki działu sprzedaży. Dzięki funkcjonalności systemu możesz planować cele do osiągnięcia przez cały zespół oraz poszczególnych jego członków.

Target na kolejny kwartał czy rok bez problemu porównasz z poprzednimi wynikami. W ten sposób ustalisz osiągalne, acz ambitne cele oraz popchniesz firmę w kierunku zrównoważonego rozwoju.

System CRM a wygoda użytkowania

system crm spicecrm kanban

SpiceCRM to przykład systemu stworzonego z myślą o użytkownikach. Oprócz czytelnej wizualizacji postępów w procesie sprzedaży, oferuje funkcjonalność tablicy kanban. Dzięki niej można wygodnie ustalać status prowadzonych aktywności.

Po skutecznej kwalifikacji klienta wystarczy przeciągnąć odpowiedni bloczek do kolejnej kolumny. Prosta akcja „przeciągnij i upuść” spowoduję aktualizację statusu w całym systemie. Przy okazji możesz też porównać poziom zaawansowania wszystkich otwartych szans sprzedażowych.

System CRM jako baza danych

system crm spicecrm analityka danych

SpiceCRM, tak samo jak każdy porządny system CRM, oferuje możliwość pracy na danych. Dzięki dostępnym funkcjom raportowym z łatwością zidentyfikujesz ewentualne komplikacje. Będzie Ci też wygodniej zarządzać zadaniami oraz decydować o priorytetach czy zmianach w stylu działania. Typowy dla CRM raport lejka sprzedaży pomoże Ci określić szacunkową wartość potencjalnych transakcji oraz rzeczywistą wartość sprzedaży dla zakończonych projektów we wskazanym czasie.

Funkcje dla marketingu

system crm spicecrm marketing

SpiceCRM wspiera użytkowników także w realizacji skutecznych kampanii marketingowych. Dzięki jego funkcjom z powodzeniem podejmiesz się segmentacji bazy, zaplanowania kolejnych kroków, budżetu oraz koordynacji i monitorowania rezultatów.

SpiceCRM pomoże Ci też utrzymać zgodność procesów z zapisami RODO. System przechowuje informację o udzielonej przez klienta zgodzie na przetwarzanie danie osobowych oraz preferencjach związanych z otrzymywaniem komunikacji marketingowej.

Na koniec możesz nawet zautomatyzować wysyłkę e-mail do potencjalnych lub aktualnych klientów, od razu w systemie CRM.

System CRM a zarządzanie czasem pracy

Dość zaskakująca w systemie CRM jest obecna w SpiceCRM funkcja zarządzania czasem pracy. Przydaje się ona w szczególności w firmach z branży IT. Ale nie tylko. Jeżeli rozliczasz się ze swoimi klientami, za to, ile czasu i uwagi poświęcasz na realizację zleconego projektu – spodoba Ci się wbudowana w SpiceCRM opcja o nazwie time tracking. Dzięki niej możesz zarejestrować godziny poświęcane na obsługę konkretnego kontrahenta.

Przyda Ci się też to do kontroli efektywności zespołu. Dane z systemu podpowiedzą, czy, aby obsłużyć nowego klienta, potrzeba kogoś zatrudnić czy wystarczy przeorganizować zadania.

Obsługa klientów firmy

system crm spicecrm google maps

SpiceCRM pomoże Ci obsłużyć dowolny rodzaj zgłoszenia od klienta. Wszystko w kontekście dotychczasowej relacji oraz indywidualnych ustaleń poczynionych na etapie sprzedaży. Dzięki funkcjonalności systemu skutecznie rozdysponujesz zadania oraz zadbasz o płynność procesu i transparentność komunikacji.

W SpiceCRM da się też zaplanować kolejność czynności serwisowych oraz trasę podróży na miejsce zgłoszonej przez klienta awarii. Z funkcji korzysta się bardzo wygodnie dzięki integracji z Google Maps.  

Ile kosztuje system SpiceCRM?

SpiceCRM nie musi Cię kosztować nawet złotówki. To jego podstawowa zaleta! Jeśli zdecydujesz się na wersję Core, którą pobierzesz z Internetu i samodzielnie zainstalujesz na własnym serwerze – nie zapłacisz zupełnie nic. Musisz się tylko trochę znać na stawianiu systemów. Albo rzecz jasna, zatrudniać od tego jakiegoś specjalistę.

Na wypadek, jeśli interesuje Cię wersja SaaS, czyli hosting systemu w chmurze wraz ze wsparciem technicznym oraz dodatkowymi zaawansowanymi funkcjami – wybierz edycję More. Cena SpiceCRM wynosi wtedy 19 EUR na miesiąc za użytkownika systemu.

SpiceCRM: Opcje instalacji

W kwestii instalacji SpiceCRM wybór należy do Ciebie i zależy od polityki bezpieczeństwa danych, którą przyjęliście w firmie.

SpiceCRM oferuje wygodną opcję instalacji oraz hostingu w chmurze (SaaS). Dzięki niej: zyskujesz łatwy dostęp do swojego systemu z dowolnego miejsca, usprawniasz aktualizację oprogramowania oraz chronisz swoje dane, korzystając z usług renomowanego i doświadczonego dostawcy.

System bez przeszkód działa też w prywatnej infrastrukturze IT. Decydując się na tę opcję, zachowujesz pełną kontrolę nad przetwarzanymi informacjami oraz samodzielnie odpowiadasz za ich bezpieczeństwo, ciągłość działania aplikacji oraz zgodność z regulacjami prawa.

Wdrożenie systemu SpiceCRM

SpiceCRM można pozyskać na dwa sposoby. Jeśli Twoje potrzeby są standardowe — wystarczy uruchomić go w takiej postaci, w jakiej zaproponował producent. Druga opcja to kompleksowe wdrożenie, czyli płatna usługa realizowana przez zespół analityków biznesowych i programistów.

Otwarty kod źródłowy SpiceCRM pozwala bowiem na dowolny zakres zmian. Jeżeli Twój proces biznesowy jest bardzo specyficzny, a w systemie brakuje funkcji, które pomagałyby go obsługiwać — można je zawsze dorobić.

Dobra informacja jest taka, że SpiceCRM otworzył się właśnie na polski rynek. Producent współpracuje z firmą wdrożeniową z Poznania, która jako oficjalny partner wydawcy kodu — obsługuje zlecenia od klientów z Polski. Jeśli zainteresował Cię ten system, koniecznie się do nich odezwij.

<codeSummary>

SpiceCRM to prawdziwie innowacyjny system CRM, który oferuje nie tylko szeroki zakres funkcji i wygodę użytkowania, ale także otwarty dostęp do kodu źródłowego. Z powodzeniem można go postawić w jednym szeregu z innymi aplikacjami tego typu, dostępnymi na polskim rynku.

Podsumowując, jeśli szukasz nowego systemu CRM, który doda smaku Twoim relacjom z klientami, postaw na SpiceCRM. Dzięki niemu możesz zarządzać relacjami z klientami, procesami sprzedaży, marketingiem, obsługą klienta, a nawet kapitałem ludzkim. Niezależnie od tego, czy wybierzesz darmową wersję on-premises, czy płatny SaaS — SpiceCRM oferuje bogaty pakiet funkcji, które pomogą Ci doskonalić procesy biznesowe i maksymalizować wartość Twojego portfela klientów. Przy udziale partnera wdrożeniowego, będziesz nawet w stanie dostosować jego funkcje do bardzo specyficznych procedur.

Chcesz spróbować, jak smakuje... tzn. działa SpiceCRM? Napisz do nas na adres: kontakt@codestory.pl